Παρέμβαση στην επιτροπή ECON του πρωτεργάτη και ιδρυτή των ιστορικών σκαραβαίων Στέφανου Σαμακά


Αθήνα 31/1/14

Κ. Λάμπερτς,

Κύριοι της Επιτροπής ECON για την Τρόικα,

Θα είναι πολύ δύσκολο πράγματι για τους συμπολίτες μου να καταλάβoυν τι υπερασπίζεται η Ευρωπαική Ενωση όταν η εθνική περιουσία μας πωλείται, η εθνική μας κληρονομιά ιεροσυλλείται και η εθνική μας ταυτότητα αμφισβητείται, παρά το ότι είμαστε μέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση .

Όλοι μας καλούν (Greeks) αλλά εμείς αυτοαποκαλούμεθα  Έλληνες . Η ιστορία έχει μεταφέρει σε μας μεσω χιλιετηρίδων ότι μετά τον Κατακλυσμό, η Ήρα η σύζυγος του θεού Δία έστειλε το ζευγάρι του Δευκαλίωνα και της Πύρρας στις ιαματικές πηγές της Αιδηψού , προκειμένου να έχουν πολλούς και υγιείς απογόνους και εκεί γεννήθηκε ο πρώτος άνθρωπος με τον όνομα Ελληνας.  

Με το νόμο ΦΕΚ ΦΕΚ - 1020 Β/25-4-2013 οι ιαματικές πηγές της Αιδηψού μεταφέρονται στο Μνημονιακής υποχρέωσης ταμείο ιδιωτικοποίησης και τιθενται προς πώληση . Κάτι δεν έχει πάει καθόλου καλά σε αυτή την διαχείριση κρίσης κύριοι και περισσότερα ερωτήματα πρέπει να τεθούν και να επιπονηθούν.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης σας του κ. Rehn , ο Επίτροπος υποστήριξε ότι οι ρίζες της Ελληνικής κρίσης κοίτονται σε μακροοικονομικές ανισορροπίες που ανεπτύχθησαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας . Αλλά εμείς πρέπει να το πάμε πίσω στο 1981 , όταν εκλέξαμε αντι – Κοινοτική κυβέρνηση ( ΠΑΣΟΚ ), που ... επέλεξε να μείνει .

Η μόνη μακροοικονομική ανισορροπία που μπορούμε να κατονομάσουμε ήταν η οικονομική εισροή Κοινοτικών προγραμμάτων και επιδοτήσεων που αποδείχθηκε εύκολο να τεθούν υπο  πολιτική εκμετάλευση και άρχισαν να σχηματίζουν τον τεράστιο και ανίκανο δημόσιο τομέα μας και το πολιτικό σύστημα της χώρας , αμφότερα τρομακτικά, εκδικητικά και διεφθαρμένα μέχρι το κόκκαλο.

Το ακριβές ποσό των Κοινοτικών κονδυλίων που κατέληξαν σε λάθος τσέπες είναι προς εκτίμηση  αλλά κατά την τελευταία δεκαετία περίπου € 150 δισεκατομμύρια διεχειρίσθησαν από 500 δημόσιους υπαλλήλους , 87 από τους οποίους ετέθησαν υπό έρευνα για δικαιολόγητο πλουτισμό. Οι φορολογούμενοι έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν .

Μια παρατεταμένη περίοδος πολύ μικρή απορρόφησης των Κοινοτικών κονδυλίων, εως και 3 - 7 % σε πολλές περιπτώσεις, αντικατοπτρίζει την σκληρή πραγματικότητα της πρόσβασης στα κονδύλια που ήταν δυνατή βάσει μια σοκαριστικής συμφωνίας (deal) πενήντα / πενήντα, από τα οποία οι Κοινοτικοί αξιωματούχοι ποτέ δεν φάνηκε να ενοχληθούν και να ελέγξουν και ποτέ δεν το έπραξαν. Ουδέποτε !

Η κατάσταση αυτή εξελίχθηκε για τρεις δεκαετίες και δεν είναι αξιον απορίας ότι καταλήξαμε με με ένα εντελώς μη βιώσιμο δημόσιο τομέα αγνώστου μεγέθους και κόστους, τόσον ώστε έπρεπε να γίνει απογραφή για να το αποκαλύψει . Η ποιότητα της δημόσιας διοίκησης μας απεικονίστηκε ωστόσο με μεγάλη ακρίβεια στην έκθεση του ΟΟΣΑ .

Έχουμε μια αρκετά καλή ιδέα για το τι άρχισε τον πτωτικό κύκλο της οικονομίας μας - οι ευρύτατες  καταναλωτικές* δυνάμεις του δημόσιου τομέα πάγωσαν από τρομακτικές προσδοκίες πολύ πριν ληφθούν οποιαδήποτε πραγματικά μέτρα για τον έλεγχο του κόστους του.

Η δημοκρατική Νομιμοποίησις είναι ένα ζήτημα με την τελευταία κυβέρνησή μας , η οποία συστάθηκε στην πραγματικότητα από την Τρόικα, λόγω παραβίασης του Εκλογικού Νόμου τουλάχιστον σε δύο σημεία : ψηφοφόρων που υπερέβαιναν το σύνολο του πληθυσμού στους εκλογικούς καταλόγους ( εν αναμονή της δίκης ) και των ομογενών στους οποίους δεν επετράπη να ψηφίσουν.

Είναι επίσης ένα θέμα με την κεφαλή του κράτους που πέρασε μια «πράξη νομικού περιεχομένου» στο αποκορύφωμα της κρίσης με το Κοινοβούλιο διαλυμμένο και σε προεκλογική περίοδο το φθινόπωρο του 2009 . Το Σύνταγμα επιτρέπει τέτοιες πράξεις σε ξαφνικές και επείγουσες περιστάσεις , αλλά αυτή ήταν για αύξηση φόρων στα παλαιότερα αυτοκίνητα και την απαγόρευση εισόδου τους στα κέντρα των πόλεων ...

Μέχρι σήμερα , πρέπει να υπάρχουν περισσότερες από 70 κατηγορίες για εσχάτη προδοσία για αμφότερες τις τελευταίες κυβερνήσεις που υπέγραψαν τα Μνημόνια οι οποίες εκρατούντο σε αδράνεια στην δικαιοδοσία του Εθνικού Κοινοβουλίου - δύο ημέρες πριν από την άφιξη της επιτροπής ECON η πρώτη εστάλη στη δικαιοσύνη.

Σχεδόν κάθε μέτρο που επιβάλλεται από την Τρόικα και τα Μνημόνια αμφισβητείται με πικρία στα δικαστήρια που είναι υπερφορτωμένα . Οι οργανώσεις καταναλωτών είναι υπερφορτωμένες. Η Αστυνομία είναι υπερφορτωμένη . Οι επιχειρήσεις κάθονται στο ραλαντί , οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται κάτω από ακραία φορολογική πίεση και τον τελευταίο καιρό ο καθένας ζει υπό την απειλή των διαδικασιών αυτόματης δήμευσης και κατάσχεσης για οποια χρέη προς το κράτος .

Οι τράπεζες είναι υπερφορτωμένες με μαζικές διαδικασίες κακών δανείων και μπλοκαρισμένων ή υπό κατάσχεση από το κράτος λογαριασμών σε μαζική κλίμακα . Ομάδες σχηματίζονται για να αντισταθούν στην απαράδεκτη φορολογία , την αδικία , τις αυτοκτονίες , την ανεργία, τις εξώσεις .

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου τα νέα μέτρα της κυβέρνησης ρίχνονται στη δράση μισοψημμένα με την ελπίδα να γίνουν λειτουργικά στο μέλλον προκαλώντας τεράστια δεινά στους πολίτες, προφανώς χωρις έγκαιρη αναπληροφόρηση στους φορείς λήψης αποφάσεων .

Μια έγκαιρη προειδοποίηση της πλήρους δυσλειτουργίας του κράτους ήρθε κατά τη διάρκεια της κατασκευής τόυ νέου αεροδρομίου της Αθήνας , όταν οκτώ μηχανικοί της Hochtief εγκατέλειψαν τις εργασίες τους και έφυγαν , αναφέροντας ότι μόνο το 10 % των κεφαλαίων έφταναν στο έργο. Το σκρηνάρισμα των μέσων ενημέρωσης και ο πυρετός των επικείμενων Ολυμπιακών Αγώνων φρόντισαν το ατυχές (shameful) γεγονός , αλλά θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε.

Σχολιάζοντας σχετικά με το σχέδιο έκθεσης

Θ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η οικονομική κατάσταση και τις πρόσφατες εξελίξεις ( Ελλάδα ) έχουν επηρεάσει πολύ σοβαρά την ποιότητα της απασχόλησης ....

J. Δεν έχουμε καμία ένδειξη ότι η Ομάδα Κρούσης για την Ελλάδα ενίσχυσε την ικανότητα της ελληνικής διοίκησης να σχεδιάζει και να εφαρμόζει διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της οικονομίας και της κοινωνίας και να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια βιώσιμη ανάκαμψη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας . Η απορρόφηση των διαρθρωτικών ταμείων και του Ταμείου Συνοχής δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοσκοπός . Επενδύοντας σε Παλάτια Κλασσικής μουσικής στο θαλάσσιο μέτωπο σίγουρα δεν είναι μια προτεραιότητα σε κρίση.

L. ... τα προγράμματα δεν έχουν σχεδιαστεί για τη διόρθωση των μακροοικονομικών ανισορροπιών

20 . σελ.7 ... στην Ελλάδα απάτης μεγάλης κλίμακας συνέβαινε για τρεις δεκαετίες που προηγήθηκαν ...

32 . ... ως θεματοφύλακας των Συνθηκών .

35 . ... ανάλογα με τη βούληση και την ικανότητα των εθνικών στελεχών.
                                                                                                                                                             
41 . ... συμμετοχή όλων των κοινωνικών εταίρων
                                                                              
42 . Απαιτεί από την τρόικα να λάβει γνώση της τρέχουσας συζήτησης και να εξετάσει την αναθεώρηση του Μνημονίου με βάση τα τελευταία εμπειρικά αποτελέσματα και σύμφωνα με τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης .

σελ.12 , Q 7 . Αν και δεν αποτελεί προϋπόθεση , η εισαγωγή της « ανοικτής διακυβέρνησης » για την έλλειματική δημοκρατίας μας στα τέλη του 2009 ήταν μια διασφάλισης της δημοκρατικής νομιμοποίησης, της διαφάνειας και της λογοδοσίας εξασφαλίζοντας την συμμετοχή των πολιτών στη νομοθετική διαδικασία. Δυστυχώς αφέθηκε σε δυσλειτουργία την ώρα ακριβώς που θα έκανε μεγάλη διαφορά αν κρατιόταν υψηλά και σεβάσμια.

σελ.12 , Q 11 . Όλα τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι από τον ιδιωτικό τομέα .

σελ.12 , Q 13 . Η Ομάδα Κρούσης για την Ελλάδα υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιούσε την έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική δημόσια διοίκηση ως βάση της, κατι που προφανώς δεν έπραξε. Η έκθεση δεν δημοσιεύθηκε ποτέ στα ελληνικα και μια προσπάθεια παράκαμψής της ως μεταρρθθμιστικού οδηγού έγινε μέσω ανοικτής διακυβέρνησης , όπου και αμφισβητήθηκε . http://www.opengov.gr/minreform/?p=177

σελ.14 , Q 3 . Ένας υπουργός και αρκετοί βουλευτές ομολόγησαν ότι ψήφισαν το Μνημόνιο , χωρίς καν να το διαβάσουν.

σελ.14 , Q 5 . Ο κ. Στουρνάρας διασκεδάζει την εντύπωση ότι ο δημόσιος τομέας έχει επηρεαστεί σημαντικά, αλλά δεν δίνει στοιχεία για την ανεργία που προέρχεται σχεδόν αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα . Οφέλη του πετρελαίου θέρμανσης , προστασία υπερχρεωμένων καταναλωτών , ελάχιστες εγγυήσεις εισοδήματος, κοινωνικής πρόνοιας κλπ. δεν εφαρμόστηκαν ομοιόμορφα ή με αρκετη ισχύ ωστε να αποτελέσουν κατι παραπάνω από μια συμβολική χειρονομία . Ο κ. Προβόπουλος είναι επίσης πολύ προκλητικός εν όψει των μαζικά δεσμευμένων λογαριασμών και κατασχέσεων των οφειλών προς το Δημόσιο κατι που δεν διατηρεί ακριβώς την εμπιστοσύνη στο τραπεζικό σύστημα , ούτε ωφελεί τους καταθέτες ή παρέχει οποιαδήποτε προστασία στους φορολογούμενους .

                                                           ...............................

Ένα τελευταίο σημείο σχετικά με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ως  Μνημονιακής υποχρέωσης – το ταμείο αυτοαπασχολούμενων υγείας και συντάξεων (πρώην ΤΕΒΕ τώρα ΟΑΕΕ) ήταν το πρώτο που την εφάρμοσε , με αποτέλεσμα εντυπωσιακά πλεονάσματα, τα οποία καταμαρτυρήθησαν , τεκμηριώθηκαν και υπέστησαν επεξεργασία , αλλά ποτέ δεν εμφανίσθησαν στα επίσημα στοιχεία . Ακόμα προσπαθούμε να βρουμε τι συνέβη και πού κατέληξαν όλα αυτά τα πλεονασματα ...

Εκ μέρους του Κέντρου για την προστασία του κλασικού οχήματος
                         ΙΝΚΑ ένωσης καταναλωτών
                         Ανασφάλιστων του ΟΑΕΕ

                         Στέφανος Χ. Σαμακάς 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου